Helger i sin storhet

Jag har alltid underskattat helger, men det blir lätt hänt när man, som jag, antingen har varit arbetslös, eller tvingats åka till kyrkan 10 på söndagsmorgon, i det första fallet för att varje dag är för tusan som en helg, o i det senarwe fallet för att helg ska vara lugnt o skönt då man kan göra vad man vill o inte gå upp tidigt bara för att klä sig fint så man inte upprör gud (eller alla skvallerkärringar, som i detta fall anser sig nästan vara gud).

Skälet till att jag insåg detta var att jag vaknade nyss, alldeles utvilad o glad. En markant skillnad mot hur jag vaknar på vardagarna, när det är så tidigt/mörkt att man känner sig för att hoppa ut genom fönstret, eller ja egentligen är det inte så tidigt, men mörkt är det, o för det mesta regnigt.

Ett annat skäl till att jag älskar helgerna numera är att jag har möjligheten att göra vad jag vill. Ligga i sängen fram till 10, äta frukost vid 11, vara uppe i mitt rum chattandes med helt underbara människor o sen åka vart fan jag vill! haha

Idag står Manchester på schemat, tänker försöka åka in innan 12, men det finns en människa som kan komma att ändra den tidsplaneringen helt. I vilket fall jag ändå åker in innan 2, så inte så jätteskillnad iofs.

Vad jag har planerat i Manchester är följande:

*Dricka tills jag mår illa (kaffe alltså haha)
'Äta tills jag känner mig mätt o belåten (helgerna brukar mina ätvanor bli helt fel, kaffe, nötter o kanske nån macka..its all good)
*Spana in det vackra folket, som för övrigt ibland märker att jag finns o lever
*Titta igenom alla skivaffärer i jakt på ljuv musik
*Göra allt detta medans hela min närvaro blir överväldigad o vacker pga närvaron av Alex David Turner.

Ibland känner jag mig ensam när jag åker dit, ensam, o ser alla vackra par o stora gäng, men en annan sak jag lärt mig att uppskatta är just ensamheten, o egentligen, när jag tänker efter är jag aldrig helt ensam, Alex är alltid med mig i fickan o öronen, Alicia är alltid med mig i sinne, själ o hjärt o London-killen är alltid med mig i tanken, hjärtat o hela mig. Så med tanke på det är jag verkligen inte ensam, nånsin!

Nu ska jag nog gå upp, tvätta bort pandaögonen, äta frukost o göra mig iordning för min day of Me!

puss alla, ni finns alltid hos mig, även om ni är ett hav bort! <3

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha en mysig helg, nu är det inte långty kvar för än vi kommer över det stora havet och är med dig;)

2008-11-15 @ 14:39:34
Postat av: Alicia

Ah Lis vad du har utvecklats, det märks så tydligt på dig. Du är en ännu starkare, självständig kvinna! Jag saknade dig denna helg, ville träffa dig med. Jag åkte förbi Gonäs med Raz och sa att sist jag åkte här skulle jag till dig. Du fattades Lis. Låter som om du har haft en underbar helg iaf :) Älskar dig! Bästa, bästa vän. Bästa Lis. <3

2008-11-16 @ 21:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0