Förlåt!

Har varit väldigt inaktiv på denna blogg, jag som lovade att hålla alla som bryr sig uppdaterade om mitt nya liv, ett hav bort från mitt trygga men ändå "tråkiga" hemstad. Så förlåt att jag har varit lat!
För att blicka bakåt:
Har varit i Manchester i 2 veckor nu. Mitt humör har växlat mellan upprymdhet och glädje, och nedstämdhet och mycket gråt. Men nu borde det vara lugnt.
Familjen är jättetrevlig, fast ungarna kan vara jobbiga som satan ibland. Om det finns en sak jag inte tål är när barn är "kaxiga" mot mig, då krävs det mycket andning från min sida för att inte slå ner dem eller skrika åt dem.
Mitt jobb i detta hus är att ta barnen till skolan, hämta dem från skolan, stryka kläder, tvätta kläder, vattna blommor, dammsuga samt plocka in disk i diskmaskin. Ganska sköna uppgifter faktiskt, även om det kan vara jobbigt efter jag har gjort mina uppgifter för dagen o sen har ingenting att göra, så ska kanske börja en mattekurs (hatar matte, men är nåt att göra och ger mig en chans att förbättra mina kunskaper) och börja gymma.
Har hunnit åka upp till Scarborough för att hälsa på släkten där, kan inte ens börja beskriva hur skönt det var att se min mormor o moster o alla andra, och att inse att jag kan åka dit igen, typ 1 gång varannan månad, och att det är så nära!
Har ännu inte hunnit, eller haft pengar, att åka ner till London för att träffa Joe, men det längtar jag till nåt enormt.
jaja..ska nog läsa lite och vänta tills mannen i huset har åkt till jobbet innan jag börjar städa lite.
Ha det bäst alla som läser det här. Jag ska bli bättre på att skriva..jag lovar!
Puss från Manchester

Kommentarer
Postat av: Alicia

Lis, be inte om ursäkt! Förstår väl jag att du har mycket :) Många nya intryck och ny familj och allt. Tycker du gör klokt i att gå någon kurs och börja gymma, för då får du mycket mer energi i jobbet tror jag :) Puss tillbaka! Hoppas allt är bra med dig <3

2008-09-05 @ 15:09:32
URL: http://aliciaj.blogg.se/
Postat av: Alicia

Och Lis, det är du som är FUCKING BÄST! Älskar dig, tack för att du finns :) <3

2008-09-05 @ 18:43:41
URL: http://aliciaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0