Nya planer, nya drömmar!

Insåg igår att det jag har velat bli sen jag var 8-10, d.v.s barnmorska eller barnsköterska, absolut inte är rätt för mig o dessutom gillar jag inte barn lika mycket nu har jag insett också.
Dessa tankar gav mig panik..vad skulle jag bli då? Hela mitt liv har folk avundats mig för att jag ha vetat exakt vad jag ville bli, men helt plötsligt var jag i deras sits, eller deras sits flera år sen.
Tänkte o tänkte..gjorde t.o.m. ett par såna där yrkestest. På det första skulle jag bli ekonom haha! jag hatar allt vad ekonomi är, o min bror påpekade att det är för att jag aldrig haft nån ^^. På det andra stod det att jag skulle bli polis..ännu ett hjärtligt haha! ogillar poliser och har alltid gjort det.
Sen efter lite tänkande och kloka ord från Maria o Alicia hittade jag den perfekta lösningen! Ni som känner mig vet att mitt hjärta alltid har tillhört Scarborough, o saken är att det finns ett universitet där med helt underbara kurser, kurser som jag aldrig i hela mitt liv trodde att jag skulle bry mig om.
Slutsats: Jag ska jobba klart mina 6 månader (åker hem i Februari isåfall ^^), åka hem, hitta nåt litet jobb fram till september 2009 och sen (om jag blir antagen) åka till Scarborough och bo o plugga där! Mina drömmar börjar äntligen besannas! helt sjukt underbart alltså!!!
YES for lisa!! woop!

Kommentarer
Postat av: Maria

Absolut ett stort YES för Lisa.. Lycka till gumman!!!

2008-09-08 @ 17:12:04
Postat av: Alicia

Lisa for president! Du är bäst Lis, sluta aldrig med det! Bra planer, håll i dom! <3

2008-09-08 @ 18:28:32
URL: http://aliciaj.blogg.se/
Postat av: Alicia

Jag står ut med allt med dig Lis, vet det <3

2008-09-08 @ 21:13:33
URL: http://aliciaj.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du ska göra precis vad som känns rätt för dig just nu. Kanske hittar du tillbaka till barnmorske drömmarna om några år? Bara för att du inte blir det nu så är et ju inte precis kört för evigt. Sedan är det nog stor skillnad på att vara med och hjälpa ett liv till världen än att vara au pair och ta hand om dem när de små hjälplösa liven blivit till kaxiga skitungar ;)

2008-09-09 @ 13:28:02
URL: http://macilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0