Enuf is enuf....

Måste sluta med alla dessa blogginlägg, men vill inte..det är skönt att skriva av mig, jävligt skönt, o jag behöver det! Kom på idag att nog skriver alla dessa blogginlägg med förhoppning om att jag bearbetar alla mina tankar när jag skriver, så jag slipper göra det om kvällarna då jag desperat behöver sömn!
Hittils har det inte funkat..så därför tar jag i med hårdhandskarna o skriver mer o mer tills jag till slut inte har nån tanke eller fundering i min lilla hjärna som inte är nedskriven o därmed halvt bearbetad.

Insåg även idag hur mycket jag inte tål religion! det är så mycket skit o bullshit! visst...folk får tycka, tänka, tro på vad fan de vill...men att rättfärdiga deras handlingar o beslut med att gud tycker/vill/känner det är så sjukt äckligt!! Denna tanke kom in i min hjärna, då jag var inne på facebook (surprise, surprise) o såg att min kompis, som är mormon, hade gått med i en grupp för att hålla starkt på "riktigt" äktenskap..alltså mellan man o kvinna...blodet hettade till, men jag kunde bara skratta när jag gick in på sidan o läste allt de stod för, så sjukt!!  Vad ger de rätten att bestämma vad som är rätt eller fel? enligt dem så är Gud på deras sida...woopdio! *bullshit* OM gud skulle finnas, tror jag att han skulle ge blanka fan i vilka som gifter sig med vilka etc...o han skulle verkligen inte favorisera mormoner..ingen chans!! För er som inte vet det..så var jag en sån..men icke längre..slutade gå ett år sen..o kan med sanning säga att det har varit det lyckligaste året för mig nånsin! Om jag fortfarande gick skulle jag aldrig ha träffat Dom, för det första skulle kyrkan se ner på det pga hans förflutna, plus att jag troligen skulle ha sett ner på honom..hemska tanke! O inte skulle jag heller ha fått uppleva allt jag fått uppleva heller..fått vara en vanlig ungdom för en stund, kunnat svära, dricka, o kunnat med stolthet stå för mina egna åsikter o fel, o det är så skönt!!!
Jag älskar min familj mer än nåt annat, o de får gärna tro på det de gör..samma med alla andra religiösa människor, men stå inte o säg att vi alla kommer komma till helvetet om vi inte sonar våra synder nu! Egebtligen har jag tänkt på detta ämne länge, särskilt sen jag kom till manchester, då jag ser i centrala manchester, varje gång jag är där, en man eller flera stycken som står o skriker saker om att det aldrig är för sent att ångra sig, aldrig för sent att ta emot jesus som sin frälsare..men bra att veta det då...då kommer nog jag, som många andra, göra just detta på min dödsbädd, efter att ha levt ett underbart liv i "synd" (gud mamma skulle döda mig om hon läste det här) men jag har också insett att jag måste börja tänka mer på  mig själv, jag har mitt eget liv, mina egna åsikter, mitt eget öde etc, o det är bara jag som har rätten att bestämma ungefär hur mitt liv ska se ut, hur jag ska leva mitt liv, precis som med alla andra människor.
Så nu vet ni....lev ert liv som NI vill! inte efter nån annan människa, sak, religion etc..ni måste kunna ha en egen åsikt o kunna stå för det....det är det som, enligt mig, gör en människa!

(nu är jag lite lättare i mina tankar..hoppas det håller i sig)

Kommentarer
Postat av: Alicia

Fina ord Lis! <3

2009-01-20 @ 19:39:00
URL: http://aliciaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0