Lördagen den 6:e september

Är ledig nästan hela dagen idag, en stund jag ska tillbringa själv i mitt rum, men också kanske gå ut och fylla på min mobil och gå liten promenix.
Frågades tidigare om jag ville följa med till ett stort köpcenter (skitstort och helt underbart), men jag kan verkligen inte åka, för jag känner mig själv väl och skulle spendera min andra lön alldeles för fort, när jag desperat behöver pengarna till att skriva in mig i mattekursen. Fick 91 pund igår, hade 20 pund kvar från förra lönen och mattekursen kostar 100 pund, så även om min matte suger så inser jag att jag inte kan spendera nåt i helgen, förutom det allra nödvändigaste i.e. 5 pund till mobilen. Jag måste börja vara försiktig med pengar nu, så får inte köpa saker utöver det allra nödvändigaste, typ gym-kort, buss- och metroresor etc..för jag måste börja skicka pengar till pappa för datorn (måste skicka typ 25 pund i veckan för det) o måste börja spara pengar, måste ju ha lite pengar när jag kommer hem igen, men den här gången är inte det jätteviktigt..ska ju ansöka om au-pair jobb i london nästan direkt efter och de jobben brukar vara högre betalt och särskilt då när jag jobbat som au-pair redan och har mer erfarenhet, så då måste jag verkligen spara pengar, men självklart ska jag spara lite pengar den här gången också, men det viktigaste är alltså att betala av datorn. Bara jag börjar så fort jag har möjlighet går det bra..mamma o pappa skulle ju hjälpa mig med att betala av datorn (tro mig..inget "men typ guud..pappa låna mig sitt plastkort typ") så de får väl betala första månaderna o sen börjar jag betala.
Måste bara göra en liten lista på vad jag måste köpa/göra:
-öppna konto
-köpa gym-kort
-köpa skor att gymma i
-skicka pengar till pappa för datorn
-åka ner till London
-köpa födelsedagspresenter och julklappar
-fylla på mobilen
-köp ny iPod

jadu..det är "allt" för nu...men nu ska jag göra nåt annat ett litet tag..typ äta snart! men så fort familjen har åkt för att handla.
PUSS


Kommentarer
Postat av: Alicia

Oj ingen dålig lista! Vad ska du köpa för iPod? Och annars tycker jag bara det i allmänhet verkade vara en bra lista, ska jag väl tillägga :)

2008-09-06 @ 15:47:25
URL: http://aliciaj.blogg.se/
Postat av: Maria

Inte lite du behöver köpa men det var ju bara bra saker.. det gäller bara att hålla dig borta från alla tidningar:)

2008-09-07 @ 20:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0