Tisdag, du sköna ack du orättvisa!

Lite konstig rubrik måste jag medge, men men, konstig is what konstig does lol.
Hittills har jag tillbringat dagen med att prata med två av mina få, speciella och utvalda lovelies, aka Maria o Joe.
Har tyvärr inte kunnat gå ut på min tänkta promenad då vädret har varit typiskt engelskt, det ser dock ut att ha lättat nu, men vi får se om jag orkar eller väntar med det till senare då jag måste transportera lilla mig till North Trafford College för att skriva in mig på mattekursen samt betala avgiften (inte mindre än 102 pund!!!!) Men det blir värt det då jag, samtidigt om lär mig nåt o ger mig nåt att fylla min tid med, äntligen träffar o förhoppningsvis pratar med andra människor!! Gud vad jag saknar den fysiska kontakten med folk, att kunna titta folk i ögonen när man pratar med dem. Ni kanske tänker, "ja men du jobbar ju med människor hela dagen", jo det gör jag, men jag ser de knappt o samtalen är inte så givande då de mest handlar om vad jag ska göra under dagen eller så, så riktig mänsklig kontakt vill jag ha! Om jag har tur kanske jag får nån kompis, och förhoppningsvis är de sunda, riktiga brittiska människor, vad jag menar med det är att de går på puben på helgerna o kanske bjuder med mig!!! Med risk för att låta som en alkoholist, jag saknar att dricka!! jag saknar gemenskapen av det o jag saknar den härliga, varma känslan jag får av det. Men men..vet ju att jag får uppleva det när jag åker ner till London, ska ju följa med han o hans kompisar ut en kväll,o en sova över naturligtvis då det skulle vara nästintill omöjligt att komma "hem" på kvällen, o idiotiskt att komma hem med den där särskilda lukten i andedräkten o på kläderna.
Nu lämnar jag er alla med ett litet tips från mig, ta vara på allt o alla ni har, för en dag kanske ni inte har det kvar.

Puss!    

Kommentarer
Postat av: Alicia

Fint du skriver Lis! Jag håller med dig, saknar också lugna fester eller att bara ta en öhl med någon nära. Det kommer ska du se, oroa dig inte. :)

2008-09-09 @ 16:13:24
URL: http://aliciaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0