Shut me up!!

Ja...då är det väl typ 2 veckor kvar tills jag inte har ett jobb eller nånstans att bo, orolig? jag? aldrig!
Jag får väl skylla mig själv lite, för det skulle kunna vara lugnt, åka till lilla Gonäs och slappa i några månader och sen plugg på komvux eller nåt, men nej..jag drömmer stort och försöker göra det svårare för mig själv genom att åka med mina 2 stora, tunga väskor till (drumvirvel, blinkande ljus, eld-cirkel etc) Scarborough och prova på lyckan. Hitta jobb, bo hos min moster i början, sen antingen hitta nåt eget eller crasha hos en kompis eller Dom (med crasha menar jag att bo där och att betala hyra...helt dum är jag inte :P). Jag är desperat..jag tar vilket jobb som helst, bara det ger mig lite pengar att överleva och därmed kunna stanna där länge! Allt blir enklare för mig, konstigt nog med tanke på att jag beskrev detta som att göra det svårare för mig själv..men hear me out, alla som känner mig vet hur mycket jag älskar Scarborough, samma personer vet också att jag vill vara nära min mormor så länge som möjligt innan hon oundvikligen dör :(, och så har jag lärt mig en läxa..långdistansförhållanden suger pitt!! Så det är den 3:e saken som gör det enklare, att vara nära Dom och kunna träffa honom varje dag typ (innan ni missförstår mig..jag åker inte dit bara för hans skull..för jag vet att vad som helst kan hända, göra slut etc etc (men jag vet att det inte kommer hända..men för att ni skulle veta det lika säkert som mig måste ni på nåt sätt äntra mitt sinne och hjärta) men detta har alltid varit min största dröm, att äntligen bo i Scarborough, gå promenader vid seafront, vara nära familjen, vara nära vänner (ok..har bara en ahah) och kunna vakna och tänka på att jag har allt jag nånsin velat, ha den där känslan i hjärtat att allt är lugnt, allt är perfekt, bara ett lugn.)
Innan nån säger att jag är naiv (eller vad fan är fel på att vara naiv egentligen??) så vet jag att jag inte kommer vara glad hela tiden...jag kommer ha problem som vilken annan människa, jag kommer troligen hata mitt jobb, och jag kommer säkert bli galen på Dom, och mina släktingar..men sen varje kväll jag går och lägger mig, antingen ensam eller bredvid nån, kommer jag ha i bakhuvudet att jag aldrig varit lyckligare, att jag har allt jag nånsin önskat mig, det jag önskat mig sen jag var gammal nog att kunna önska mig saker.

Jag är dock smart nog att ha både plan B och plan C.

Plan B: Söka au-pair jobb (kommer inte vara nära Scarborough, men fortfarande kvar i England samtidigt som jag får pengar och med möjligheten att åka tåg till Scarborough någon gång i månaden.

Plan C: Åka tillbaka till Ludvika, söka till Komvux, höja betygen, söka till Universitet i Scarborough.


Måste göra en lista på vad jag måste ordna med innan jag åker härifrån
Göra adressändring hos lilla banken, får nog byta till min mosters adress
Ringa och prata med min moster om att bo där en liten stund
Fortsätta titta på Jobcentre hemsidan efter jobb.

Detta är nog allt för idag..o förresten....nej...håller det för mig själv ett tag :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0